domingo, 4 de mayo de 2014

Medios de transporte e ideología. Means of transport and ideology. Transportmittel und Ideologie.

Medios de transporte e ideología.
Means of transport and ideology.Transportmittel und Ideologie.

En el sistema económico, el transporte tiene un papel fundamental al implicar el uso de recursos y energía. De allí que analizar sus características nos puede llevar a conclusiones interesantes.
El automóvil está en el centro de la cuestión. Se insiste en mantener el automóvil como concepto, sin cambiar nada de su fundamento. El automóvil se ha tratado de hacer más ecológico, le dicen más eficiente, lo han tratado de cambiar por híbrido eléctrico, lo han diseñado eléctrico, etc. pero siempre su base de funcionabilidad es la misma. es un elemento diseñado para ser usado en cualquier momento por su propietario para llevarlo donde desee con las restricciones que impone el sistema vial disponible.
En el fondo subyace el concepto de "libertad". El propietario es libre de moverse adonde quiera con el automóvil, es un signo de libertad. El sistema económico nos ha vendido ese concepto.

Los nuevos medios de transporte
Se pueden observar diseños de dispositivos unipersonales que mantienen el concepto, la libertad de desplazamiento.
El dispositivo indicado como Solowheel, consiste de una sola rueda con un eje con dos apoyos. La persona se desplaza erguida sobre la rueda. Aparece como un elemento innovador que requiere poca energía. No obstante el concepto de movimiento dependiente del conductor, la posibilidad de accidentes, los imprevistos, etc. están en el campo de situaciones posibles.
Uniciclo U3X , Segway.etc. Con diversas manifestaciones, estos dispositivos mantienen el concepto de desplazamiento a voluntad tanto en cualquier momento como en cualquier trayecto.

Automóvil sin conductor.
En este caso se mantiene el concepto de libertad de desplazamiento con la innovación de poder descargar la responsabilidad de la conducción en sistemas automáticos, pero en el fondo esto no afecta a las empresas automotrices, ni cambia todo el daño ambiental del automóvil, más todos los otros asociados.
Automóvil que vuela y variantes.
Son los sistemas que hay que evitar siempre. No solo porque usan excesiva energía, sino porque permiten libertad de desplazamiento no solo en tiempo, sino en trayectoria. Es el caso del desplazamiento en 3 direcciones, que implica una enorme posibilidad de accidentes serios en ciudades, sin imaginar lo que seria ciudades donde proliferen estos vehículos.


El transporte discreto.

El transporte concebido de esta manera es como una variable de la naturaleza, continua. Un elemento que tiene muchas posibilidades en el tiempo. En cambio la concepción de un tipo de transporte de uso público , automático, con limitaciones en frecuencias, y trayectorias establecidas, nos lleva a un comportamiento discreto , o digital diría.
Qué quiere decir eso? que ahora la persona no puede disponer de infintitas trayectorias, solo las que permite el sistema , el carril donde se mueven los medios de transporte. Tampoco puede disponer del dispositivo en todo momento, porque eso sería mantener la continuidad, las infinitas posibilidades. Solamente puede usarse el dispositivo cuando está disponible. O sea, cada T minutos, con una cierta espera temporal.
Qué  se logra con esto?
Con esto se logra incorporar el transporte a una planificación racional de la energía. Se educa en la posibilidad de desplazamiento teniendo en cuenta que no es inocente desplazarse libremente en todo momento y con el medio que se desea. La variable energía es fundamental en un sistema económico racional y ecológico.



Cómo sería ese medio de transporte?
Este sistema de transporte , cuya implementación propongo totalmente, tiene inmensas ventajas.
Es ecológico, mejora la calidad del aire. Evita accidentes de tránsito. Evita el estrés de la conducción. Genera un ambiente más homogéneo en la ciudadanía. Aumenta la superficie libre de las ciudades. Aumenta la posibilidad de generar más superficie arbolada. Evita el espejo de hormigón que genera alto calentamiento en verano en las ciudades. Evita el uso de materiales y energía en el mantenimiento y construcción de caminos, al ser mucho menos necesaria su presencia.

Una red de dispositivos automáticos provee la posibilidad de desplazamiento enlazando los distintos dispositivos para generar el trayecto deseado.Si la urbanización se diseña en función de las personas y no del automóvil, habría centros de provisión y de tramitaciones, salud, etc. a corta distancia. No más de 300 metros para cualquier persona. A esa distancia se puede acceder por distintas formas: caminando, con un móvil pequeño , en bicicleta, etc. por otra parte, cada unidad se encuentra conectada a otra con un sistema de transporte de una persona, que es disponible para ese trayecto. Es posible unir distintos puntos de esa manera. Otra posibilidad es usar el sistema de transporte público automático que puede llevar 50 personas, o un número menor, según la zona en que se localice la necesidad.
De esta manera  , se "escalona" la posibilidad de movimiento, evitando trayectos aleatorios, en cualquier momento.
El hecho de ser un sistema controlado centralmente , hace que sea posible habilitar o no el servicio , o cambiar la frecuencia de las prestaciones, en función de las posibilidades de energía existentes.

La cantidad de dispositivos que muestro en las referencias mantienen el concepto de "libertad de desplazamiento", mientras que se induce a usar estos dispositivos, contaminar el ambiente en su producción, generar más trayectos espontáneos, etc. lo que produce el desplazamiento escalonado, es un control tanto de las trayectorias como de las frecuencias de los viajes.
Se debe por otra parte, inducir a las personas a caminar. Los trayectos cortos deben hacerse caminando como un rasgo de calidad de vida. Se asocia equivocadamente el permanente uso de la tecnología con calidad de vida.


Referencias

http://www.solowheel.eu/

Honda's self-balancing U3-X electric unicycle
https://www.youtube.com/watch?v=5LduYhx5lDY

One-Wheeled Electric Scooter to Launch Soon
https://www.youtube.com/watch?v=0ihVwAWDPwI

1000 Watt 36 Volt All Terrain Electric Scooter Review
https://www.youtube.com/watch?v=BPeGEtIuzpQ

http://www.expansion.com/2014/04/30/empresas/motor/1398850986.html
Coche autónomo de Google versus ciudad<br/><br/><a





Means of transport and ideology. 

In the economic system, the transport has a fundamental paper when implying the use of resources and energy. Of there that to analyze their characteristics can take us to interesting summations.
The automobile is in the center of the question. It is insisted on maintaining the automobile like concept, without changing anything their foundation. The automobile has been to make more ecological, they tell him more efficient, they have tried him to change for hybrid electric, they have designed it electric, etc. but its operation base is always the same one. it is an element designed to be used in any moment by their proprietor to take it where he wants with the restrictions that it imposes the available system of roads.
In the bottom the concept of "freedom" underlies. The proprietor is free of to move where wants with the automobile, it is a sign of freedom. The economic system has sold us that concept.

The new means of transport
Designs of unipersonal devices can be observed that maintain the concept, the displacement freedom.
The suitable device as Solowheel, consists of a single wheel with an axis with two supports. The person moves erect on the wheel. It appears as an innovative element that requires little energy. Nevertheless the concept of dependent movement of the driver, the possibility of accidents, the accidental ones, etc. is in the field of possible situations.
Uniciclo U3X, Segway.etc. With diverse manifestations, these devices maintain the concept of optional displacement as much in any moment as in any itinerary.


Automobile without driver.
In this case  stays the concept of displacement freedom with the innovation of being able to discharge the responsibility of the conduction in automatic systems, but in the bottom this doesn't affect to the self-driven companies, neither it changes all the environmental damage of the automobile, more all the other associates.
Automobile that flies and variants.
They are the systems that it is necessary to always avoid. Not alone because they use excessive energy, but because they allow freedom of non alone displacement in time, but in trajectory. It is the case of the displacement in 3 addresses that it implies an enormous possibility of serious accidents in cities, without imagining that that serious cities where these vehicles proliferate.


The discreet transport.

The conceived transport this way is like a variable of the nature, continuous. An element that has many possibilities in the time. On the other hand the conception of a type of transport of public purpose, automatic, with limitations in frequencies, and established trajectories, takes us to a discreet, or digital behavior he/she would say.
What does that mean? that now the person cannot have infinite trajectories, alone those that  allows the system, the rail where the means of transport move. Neither it can have the device at every moment, because that would be to maintain the continuity, the infinite possibilities. The device can only be used when it is available. That is to say, each T minutes, with a certain wait.
What is it achieved therewith?
Therewith it is possible to incorporate the transport to a rational planning of the energy. It is educated in the displacement possibility keeping in mind that it is not innocent to move freely at every moment and with the means that is wanted. The variable energy is fundamental in a rational and ecological economic system.

How would that means of transport be?
This system of transport whose implementation proposes totally, has immense advantages.
It is ecological, it improves the quality of the air. Avoid traffic accidents. Avoid the stress of the conduction. It generates a more homogeneous atmosphere in the citizenship. It increases the surface free of the cities. It increases the possibility to generate more tree-lined surface. Avoid the concrete mirror that generates high heating in summer in the cities. Avoid the use of materials and energy in the maintenance and construction of roads, to the much less necessary being their presence.


A net of automatic devices provides the displacement possibility connecting the different devices to generate the wanted itinerary.If the urbanization is designed in people's function and not of the automobile, there would be provision centers and of procedures, health, etc. at short distance. Not more than 300 meters for any person. At that distance you can consent for different forms:  walking, with a small motive, in bicycle, etc. on the other hand, each unit is connected to another with a system of a person's transport that is available for that itinerary. It is possible to unite different points in that way. Another possibility is to use the system of automatic public transportation that can take 50 people, or a smaller number, according to the area in that the necessity is located.
This way, the movement possibility is "staggered", avoiding aleatory itineraries, in any moment.
The fact of being centrally a controlled system, makes him to be possible to enable or not the service, or to change the frequency of the benefits, in function of the existent energy possibilities.

The quantity of devices that I show in the references maintains the concept of displacement "freedom", while it is induced to use these devices, to contaminate the atmosphere in its production, to generate more spontaneous itineraries, etc.
What produces the stepped displacement, is a so much control of the trajectories like of the frequencies of the trips.
It owes himself on the other hand, to induce people to walk. The short itineraries should be made walking as a feature of quality of life. It is associated the permanent use of the technology mistakenly with quality of life.


References
http://www.solowheel.eu/

Honda's self-balancing U3-X electric unicycle
https://www.youtube.com/watch?v=5LduYhx5lDY

One-Wheeled Electric Scooter to Launch Soon
https://www.youtube.com/watch?v=0ihVwAWDPwI

1000 Watt 36 Volt All Terrain Electric Scooter Review
https://www.youtube.com/watch?v=BPeGEtIuzpQ

http://www.expansion.com/2014/04/30/empresas/motor/1398850986.html
Coche autónomo de Google versus ciudad<br/><br/><a


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